wtorek, 14 września 2010

Chleb razowy z siemieniem lnianym i pestkami dyni


Kolejny chlebek z maszyny, tym razem razowy z dodatkiem siemienia lnianego i pestek dyni.
Na wielu forach czytałam, że chlebki razowe z maszyny średnio się udają, ale ja nie jestem tego zdania.Wg mnie nie ma żadnej różnicy pomiedzy pieczeniem chlebów z różnych rodzaji mąk.
Trzeba tylko pamiętać, żeby dodawać troszkę więcej wody, bo mąka razowa bardziej ją wchłania i to wszystko.
Chlebek jest wariacja chleba słodkiego.

  • 250ml wody
  • 100ml mleka
  • 1 jajko
  • 1,5 łyżeczki masła
  • 500g mąki pszennej razowej [typ 1850]
  • 1 łyżeczka cukru
  • 1,5 łyżeczki soli
  • 0,5 łyzki drozdzy suchych

Wszystkie składniki wsypać do formy w takiej kolejności jak podałam, z tym, że cukier i sól po przeciwległych rogach a drożdze na środku [na mące].

Ustawić maszyne na program RAZOWY; waga chlebka 750g, średniowypieczony.





Smacznego!

1 komentarz:

Gosia pisze...

Aga, ile dodać siemienia lnianego i dyni? Pozdrawiam :)

Szukaj na tym blogu