niedziela, 31 stycznia 2010

W-Zetka


Zabierałam się do tego ciasta już kilka razy, ale na niczym się to kończyło, bo domownicy wybierali jednak sprawdzone już przepisy. Tym razem postawiłam na swoim i z przekonaniem wpisuję to ciasto do listy sprawdzonych i ulubionych łakoci! :)
Przepis pochodzi od mojej koleżanki Gosi z tej strony i w całości robiłam to ciasto tak jak Ona proponowala, nawet z gotowym ciastem czekoladowym ;) Ale następnym razem ciasto zrobie po swojemu bo jednak te gotowce to nie to co tygryski lubia najbardziej! ;)

Składniki:
* opakowanie ciasta czekoladowego Delecty XXL
* do ciasta: 4 jajka, 100ml wody, 200g masła

na poncz:
* 4 łyżki wódki
* pół szklanki herbaty

na masę:
* 500g masła lub margaryny
* 14 łyżek cukru
* 4 serki homogenizowane waniliowe

polewa wg tego przepisu.

Upiec ciasto wg przepisu z opakowania. Odstawić do ostygnięcia.
W tym czasie przygotować poncz i masę.
Przygotowanie ponczu polega na zmieszaniu wódki z herbatą. Jażeli ciasto będą jadly maluchu, oczywiście wystarczy tylko herbata! :)
Masło utrzec z cukrem aż będzie biała masa, następnie dodać serki i wszystko dokładnie zmiksować.
Ostudzone ciasto przeciąć na pół [ja swoje przekrajałam z braku czasu jaeszcze jak było ciepłe stąd jest takie nierówne ;) ]. Nasączyć ponczem obie połówki. Na dolną część nałożyć masę i przykryc drugą połową ciasta. Docisnąć.
Przygotować polewę wg przepisu. Lekko ostygniętą wylać na ciasto.
Ciasto wstawić do lodówki na ok 6 godzin [tak aby masa stężała].

Smacznego!


Brak komentarzy:

Szukaj na tym blogu